Naar het einde van de wereld - Reisverslag uit Meadview, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu Naar het einde van de wereld - Reisverslag uit Meadview, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu

Naar het einde van de wereld

Door: Jorike ter Avest

Blijf op de hoogte en volg Herman

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Meadview

Dag 6 van onze motorreis begon met een celebrity onthaal bij een tankstation. Een bus met Fransen maakten heel enthousiast foto’s van ons en de motoren, de buschauffeur moest maar even wachten. We zijn echt een bezienswaardigheid met z’n vieren. Formidable!
Nadat we de tank weer hebben gevuld en de sterallures bij het tankstation hebben gelaten, vertrokken we richting de Grand Canyon. And GRAND it is! Voor de lezers die het niet weten:
• De Grand Canyon is ongeveer net zo groot als België.
• Het gesteente dat nu bloot komt te liggen is ongeveer 2 miljard jaar oud.
Pa heeft de motor op de rand van de Canyon geparkeerd zodat de Harley kon dienen als het perfecte decorstuk voor briljante foto’s. Nadat we bij elk uitzichtpunt zijn gestopt om te genieten van het uitzicht, zijn we nog naar het Imax theater gegaan. Een film die we alle 4 al hebben gezien in 1999, maar het blijft een indrukwekkende film.
We komen rond 16.00 uur aan in het leuke plaatsje Williams. We hebben ons even opgefrist en zijn naar de cocktailbar Sultana gegaan. Onder het genot van een heerlijk drankje hebben we een pooltje gelegd. Wie er gewonnen heeft laten we maar in het midden. Alsof we in 1 klap terug waren in het jaar 1800 stonden we tussen de cowboys en vond er een heuse shoot-out plaats midden op straat (in scène gezet natuurlijk). Nadat de heren elkaar neer hadden geschoten zijn we maar een hapje gaan eten. In het typisch Amerikaanse restaurant komen we een Nederlander tegen, Coen. Na een kort gesprek blijkt dat we via Big A een connectie hebben.

Een afzakkertje hoort er natuurlijk wel bij. Onder het genot van een drankje en de heerlijke country muziek uit de jukebox kon onze avond niet meer stuk! We hebben de alcoholvrije avond in Kayenta dubbel en dwars ingehaald…
Zoals jullie wel begrijpen, hadden we na de topavond van gister, alle 4 opstart problemen. Na wat water en een ontbijtje kwamen we weer tot leven. Onze reis leidde ons over de route 66 naar de west kant van de Grand Canyon. Onderweg kwamen we langs typische route 66 dorpjes zoals Seligman en Hackberry. Oude tankstationnetjes leken weer tot leven te komen. Aan het eind van de middag komen we aan bij de World Famous Skywalk. Een glazen brug die over de Grand Canyon loopt. Het lijkt of je zweeft, de diepte van de Canyon onder je voeten. Heel bijzonder.
Nu heerlijk aan het genieten van een Budweiser op onze veranda in Meadview, aan het einde van de Canyon en naar wat lijkt, het einde van de wereld. Morgen het laatste stuk van onze reis, terug naar Las Vegas.

• 22 Mei 2015 - 06:51

Harald:

Cool!

• 22 Mei 2015 - 06:54

Gerrit De Leeuw:

Het is steeds weer cool om deze dingen mee te maken. Speciaal is het Herman om dit met onze kinderen te delen. Wij zijn terug in Vegas en gaan morgen terug naar huis. Doe voorzichtig de laatste dag om zonder schade en letsel deze prachtige motortrip te beëindigen. Groet van Harald Walter en mij van achter een biertje bij nee York NY in Vegas. See you in Nijverdal.

• 22 Mei 2015 - 08:03

Marieke:

Lieve allemaal, vrijdag alweer de laatste dag en de laatste kilometers. Bijzonder om alles te volgen! Renée alvast gefeliciteerd....maak er vanavond een mooie laatste avond van in Vegas! Liefs Marieke

• 22 Mei 2015 - 08:08

Jan Hekman:

1 Tol is al een bezienswaardigheid als hij op één motor met hoofddoek verschijnt wat denk je van 4 Tollen.
    Mooie herkenbare en prachtige verhalen weer mensen doe voorzichtig de laatste mijlen en goede reis terug naar Nederland.

Groet,n van het ,t Hexel.
    Rineke en Jan

• 22 Mei 2015 - 08:50

Janni:

subliem

• 23 Mei 2015 - 17:38

Hennie En Rita Kerkdijk:

Tollen,

Mooie foto's en telkens een prachtig verhaal. De uitdrukkingen en glimlach op jullie gezichten laat zien dat dit echt genieten is.
    Goede terugreis!!

Groet,
    Hennie en Rita

• 23 Mei 2015 - 19:19

Gerry:

Herman en dochters,
    Wat kunnen jullie hier met een heerlijk gevoel op terug kijken!!
    Een hele voorspoedige terug vlucht!
    Marianne zal heel blij zijn jullie weer veilig in de armen te sluiten.
    En jullie verhalen zullen we zeker wel te horen krijgen.
    Groetjes.

• 23 Mei 2015 - 21:42

Froukje:

Wat is het genieten van jullie prachtige reis verslagen! Ik zie jullie al gaan door dat prachtige decor, haren wapperend in de wind, een stoere trotse pa met drie stoere beauty's op de motor. Kunnen jullie niet een weekje bijboeken? (-; Ik kijk uit naar het videoverslag, voor nu, geniet er nog even van en goede reis back home!