Alleen maar superlatieven - Reisverslag uit Hanksville, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu Alleen maar superlatieven - Reisverslag uit Hanksville, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu

Alleen maar superlatieven

Door: Herman ter Avest

Blijf op de hoogte en volg Herman

19 Mei 2015 | Verenigde Staten, Hanksville

Het is nu maandagavond 18 mei. We zijn na 4 dagen motorrijden aangekomen in Hanksville Utah. Nog 4 motordagen te gaan. Dat we de route hebben omgegooid heeft tot nu toe zeer gunstig uitgepakt. Nog geen druppel regen gehad terwijl het weer toch redelijk instabiel is in deze hoek van Amerika. Kijk maar eens op de site van mijn vriend Gerrit de Leeuw die op dit moment ook een roadtrip maakt op de Harley met zijn twee zoons in hetzelfde gebied. Ze zijn te volgen op : http://route66.waarbenjij.nu
Vanmorgen zijn we na een uitstekend ontbijt bij Ruby’s Inn bij de Bryce Canyon vertrokken richting Torrey. De route gaat via wegnummer 12. Deze weg wordt wel de mooiste scenic route genoemd van Amerika. Wij hebben ervaren dat daar niets van is overdreven. Wat een geweldige natuur met een enorme kleurenschakering in de rotsformaties. Gewoon overweldigend. Na een lekker broodje bij de Subway in Torrey werd de route vervolgd naar Hanksville over wegnummer 24 dwars door Capitol Reef NP. Je blijft praten in superlatieven. We hebben de filmcamera uiteraard veelvuldig ingezet. Deze keer gaat Renee de film monteren. Dat gaat zeker lukken. Morgen gaan we naar Monument Valley. We hebben nu bijna 1500 kilometer gereden, maar zien nu al weer uit naar de dag van morgen.

• 19 Mei 2015 - 06:51

Egbert Meyers:

Mooi verslag en fraaie foto's, Herman. Ik geniet mee van jullie tocht. Wij startten rond deze tijd vorig jaar vanuit Denver. Eerste morgen lag er 20cm sneeuw en we konden dus niet vertrekken. Na twee dagen waren de wegen weer schoon en reden we met temperaturen rond 10 graden. Met goeie kleding was dat geen probleem. Daarna alleen maar genieten en nog eens genieten van de prairies, de Rockies en de ontmoetingen onderweg. Ik wens jullie nog vele verrassend mooie kilometers en prachtige landschappen! Groet van Egbert Meijers!

• 19 Mei 2015 - 08:55

Jan Hekman:

Hallo Pa Tol en dochters Tol,
    Met jullie prachtige foto,s reis ik weer even een stukje mee door bekend gebied.
    Geniet nog maar even weer van Monument Valley en misschien nog even een lekkere steak halen bij the swinging steak.
    Toen Rineke en ik er in 2013 waren was Wishbone de kok er niet meer helaas.
    Het is maar goed dat jullie niet in Texas komen want daar is het nu echt Wild West met motor bendes in plaats van cowboys las ik vanmorgen in krant.
    Groet van het Hexel Rineke en Jan

• 19 Mei 2015 - 21:04

Frans Schuitemaker:

Wat SUPERGAAF! Echt helemaal te gek deze reis! Nog veel plezier verder

• 22 Mei 2015 - 18:57

Bert:

Herman, wat een prachtige foto('s) van je Angels, haha. De tijd gaat snel als je het naar de zin hebt hè! Veel plezier nog allemaal. Groeten, Bert