Our dream came true - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu Our dream came true - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu

Our dream came true

Door: Herman ter Avet

Blijf op de hoogte en volg Herman

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Onze reis zit erop. De droom is meer dan uitgekomen. We zijn vrijdag 15 mei op vier prachtige Harley’s vertrokken vanuit Las Vegas. Door het slechte weer ten zuiden en oosten van Las Vegas hebben we de route compleet aangepast. Dat heeft zeer gunstig uitgepakt. We hebben geen druppel regen gehad en het was niet zo belachelijk heet in Death Valley waar de temperaturen vaak oplopen richting de 45 graden Celsius. Ondanks de omzetting hebben we fantastische dingen gezien en hele leuke mensen ontmoet. We voelden ons af en toe net een attractie, immers het is ook geen alledaagse groep, vader met drie dochters op de Harley door het wilde westen van de States. We hebben in acht dagen (netto op de motor) 2715 km gereden. Dat is een gemiddelde van 340 km per dag. Dit gemiddelde ligt iets hoger dan oorspronkelijk gepland en is ontstaan door de tweede dag waar we 535 km dwars door het eenzame Nevada zijn gereden. De meiden doorstonden dit moeiteloos en de dagen daarna was alles een makkie.
We hebben vier staten bezocht. We zijn begonnen in Nevada. Daarna een stuk door California gereden om vervolgens door Utah en Arizona via de Hoover Dam terug te keren naar Las Vegas. Ter afsluiting zijn we over de hele Strip naar Downtown Vegas gereden om de laatste inkopen te doen. De motoren hebben we zonder een schrammetje weer ingeleverd bij Eaglerider. Ook hebben we geen pech gehad onderweg. Je rijdt toch meer dan 10.000 km met elkaar. Een high five , die we elkaar gaven, was om die reden op zijn plaats. Uiteraard hebben we nog een aantal casino’s bezocht om de roulette- en de blackjack tafels uit te dagen. Ik gaf het stokje van roadcaptain de laatste avond even over aan Jorike die ons vervolgens zeer professioneel aan de hand nam aan de verschillende tafels. Hoogtepunt van de avond was het diner in de Palazzo bij het Sushi Samba restaurant. We vroegen aan de toegewijde ober om ons de beste gerechten en wijn te brengen die op de uitgebreide menukaart stonden. Zonder te overdrijven kunnen we stellen dat we echt nog nooit zo lekker hebben gegeten. Een passende afsluiting mede voor de 30e verjaardag van Renee. We zullen Marian maar niet vertellen wat het etentje heeft gekost.
We willen een ieder bedanken voor het meeleven en de leuke reacties. Wellicht tot een volgende trip. Met een groet van een trotse Roadcaptain, de Wingman (assistent van de roadcaptain), de Editor (deze keer Renee) en de Vrolijke Noot.

• 25 Mei 2015 - 08:10

Marieke:

Lieve allemaal, wij hebben met jullie genoten van jullie fantastische reis! Wat bijzonder om jullie zo te volgen! Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's. Blij dat jullie ook weer heelhuids en veilig thuis zijn. Liefs Marieke

• 25 Mei 2015 - 11:20

Bert:

Je kijkt er lang naar uit, jammer dat het weer zo snel voorbij is. Jullie genoten en ik (en alle andere neem ik aan) ook. Bedankt voor de prachtige verhalen en fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn.

• 25 Mei 2015 - 19:40

Harald:

Herman, daar mag je zeker trots op zijn! Genoten van jullie verhalen en benieuwd naar de film. Tot in de lionspub! Gr Harald