Cold as Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu Cold as Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Herman Avest - WaarBenJij.nu

Cold as Bryce

Door: Renee ter Avest

Blijf op de hoogte en volg Herman

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Zaterdagochtend begonnen we met een heerlijk ontbijtje in Furnace Creek. In de korte broek, want het is al vroeg bloedheet in Death Valley. Toen de leren broek aan moest, voelden we ons net als Ross uit Friends, maar dan zonder de talkpoeder. We hadden een rit van 530km voor de boeg, dus gas erop!
We verlieten het spectaculaire Death Valley en reden richting Caliente. Het was een eenzame weg, eentje die zelfs Herman nog nooit gezien had. Het was zelfs zo rustig dat Jorike plat op haar buik op de middenstreep foto’s heeft gemaakt. Pas na 320km kwamen we het eerste tankstation tegen. We dachten te kunnen tanken in het plaatsje Rachel, een dorpje met 58 inwoners. We troffen er geen tankstation, maar wel de jaarlijkse ‘Rachel Day’. Het halve dorp was uitgelopen voor een bbq en chickenshit bingo. Het spel is eenvoudig: in het kippenhok ligt een stuk karton met nummers. Poept de kip op jouw nummer, dan heb je bingo. De enige kroeg in Rachel, direct grenzend aan secret Area51, lag vol met posters en poppen van aliens. Het leek pa een goed idee om te vragen of er nog een trailer vrij was voor de nacht. Dat was er, maar daar hadden wij dochters weinig behoefte aan. In Caliente, 150km verderop, vonden we gelukkig wel een geschikt motel.
Vandaag kan ik niet anders omschrijven als fantastisch! Van de hitte gingen we via Cedar City de bergen in. Pa gaf als advies warme kleding aan te doen, en hij had weer eens gelijk. Voordat we het wisten, reden we door besneeuwde bergtoppen. Het begon zelfs licht te sneeuwen, maar het regenpak bleef in de tas. Om half 4 zijn we ingecheckt in Ruby’s Inn in Bryce Canyon. Snel de tassen op de kamer zetten om Bryce Canyon te verkennen. De zon kwam tevoorschijn en dus een prima moment om zonder helm te rijden. Heerlijk! De uitzichten waren nog mooier dan we ons uit 1999 konden herinneren. De selfiestick die we mee hebben zorgt voor mooie plaatjes. Morgen vertrekken we richting Capitol Reef via Torrey.

• 18 Mei 2015 - 08:09

Harald:

Respect dames, wat gaaf om te lezen hoe jullie het beleven.
    Erg herkenbaar allemaalen en luister altijd naar het advies van een ervaren rot.

Gr Harald

• 18 Mei 2015 - 08:53

Marieke:

Dat is nog eens iets anders dan volendamse klederdracht!

• 18 Mei 2015 - 10:44

Marion:

haha wat gaaf!! En Ross gebruikte ook vaseline, misschien kun je dat proberen ;) geniet ervan daar! :)

• 18 Mei 2015 - 11:57

Gerda:

Super gaaf om dit met je dochters te doen Herman. Have fun!! Maar dat zal vast lukken.

• 18 Mei 2015 - 13:20

Marianne Koebrugge:

Dat de USA prachtig is wist ik, maar als je dat samen met je dochters kunt bekijken is dat geweldig. Geniet er samen van.

• 18 Mei 2015 - 17:34

Age:

Wereldreis!! Heel veel plezier daar en goed weer!

• 18 Mei 2015 - 17:54

Jan Tijink:

Hallo daar!
    Wat echt gaaf. Reis op afstand met jullie mee!
    Brice is al zo mooi en daar dan via zo'n prachtige route naar toe.
    Morgen gaan jullie schat ik in via de 12 naar Torrey. Dat is voor mij een hele geweldig mooie en spectaculaire routes. Over o.a. die smalle bergkam en slingerende weg. Fijne motorroute.
    Geniet er daarom maar lekker van.
    Gr. ook van Janni.

• 18 Mei 2015 - 18:40

Big A:

Yow Ladies and Gentleman
    Hé Herman, ik dacht heel even dat je toch in een bordeel (uit 1850 ) was beland, ha ,ha maar bij ander inzien herkende ik de vrouwen. Mooie foto, keer wat anders dan Waytt Earp.
    Ook weer prachtige foto's van Brice en dan die sneeuw. Wat een mooie wereld. Ik smul van jullie foto's en verhalen. Gaaf
    Have a nice trip en you know it: "keep the rubber on the ground"
    Greetings from Hellthorn

• 18 Mei 2015 - 20:44

Erna Nijkamp-ter Avest:

Hoi hoi alle vier,
    Wat ontzettend stoer ziet het er allemaal uit zeg!!
    Heel gaaf om jullie verhalen en foto's te volgen. GENIETEN !!
    Groetjes, ook van Henk